December 3-án elindul a Halló itt vagyok! elnevezésű kezdeményezés. A közszolgálati rádió egykori nagy sikerű műsoráról elnevezett akció célja, hogy lelki segítséget nyújtson rászorulóknak.
A járványhelyzet kirobbanása óta folyamatosan működik Kecskeméten a Gondoskodó Szolgálat. A néhány hete „Esélyautóval” megerősített szolgálatot, leggyakrabban nagybevásárlás, csekkbefizetés, illetve gyógyszerkiváltás miatt keresik meg az idős emberek. December 3-ától újabb szolgáltatással bővül ki az emberek megsegítése, a CédrusNet munkatársai telefonon keresztül adnak lelki segélyt az arra rászorulóknak. Ha a gondjaikat akarják megosztani vagy egy beszélgetőtársra van szükségük ebben a nehéz helyzetben, akkor forduljanak a szolgáltatáshoz bizalommal. A vonal másik végén önkéntesek és lelki-segítségnyújtásban jártas szakemberek fogadják a hívásokat.
A telefonszám normáldíjas, igény esetén vissza is hívják a telefonálókat, így a telefonálás nem kerül pénzbe. Munkanapokon 15 óra és 18 óra várják a hívásokat, a COMNICA cégnek hála egyszerre akár 10 hívást is tudnak fogadni
A 76/815-039-es vezetékes számon tárcsázható beszélgetőtársak, azoknak a hívásait várják elsősorban, akiknek a pandémiás időszakban, a bezártság, a bizonytalanság és félelmek közepette megnyugtató szavakra van szükségük.
Egy hét múlva egy másik telefonszámot is aktiválnak majd, ezt a Telenor jóvoltából kifejezetten a Margaréta Otthon lakói számára biztosítják. A cél itt is hasonló, mint a „Halló itt vagyok” esetében. Az itt lakó idősek körében ugyanis talán még nagyobb az igény a beszélgetőtársra, mint azoknak, akik otthonaikban vannak.
Forrás: hiros.hu