A csütörtöki közgyűlésen dr. Homoki Tamás alpolgármester előterjesztésében döntöttek arról a szerződésmódosításról, mely ahhoz szükséges, hogy zökkenőmentesen folytatódhasson a kecskeméti buszok cseréje, mely országosan is rendkívüli teljesítménynek számít.
Az első két üzemanyagcellás autóbusz beszerzése érdekében a KeKo sikeresen pályázott a HUMDA Zrt. által kiírt felhívásra és elnyert összesen 544 331 768 Ft támogatást. A sikeres pályázatot követően a Társaság közbeszerzési eljárást folytatott le az autóbuszok beszerzésére, amelynek eredményeként várhatóan 2026 áprilisában leszállítanak két Solaris Urbino 12 típusú autóbuszt.
– Összefoglalva: 25 db csuklós hibrid Citaro busz leváltási folyamata zajlik. Nagy örömmel mondhatom, hogy mi ebben a városban a 12 évet elért buszokat lecseréljük. Sok nagy magyar városban és a fővárosban is 20-30 éves buszok futnak a mai napig. Mi a feleennyi idős buszainkat már elkezdtük cserére vinni
— mondta el dr. Homoki Tamás alpolgármester, a napirendi pont előterjesztője.
”
A cserefolyamat részeként várják 2026-ban a két hidrogénbusz érkezését, erről döntöttek ma két napirendi pontban.
– A Keko egy önkormányzati feladatellátási szerződés alapján végzi munkáját. Azért, hogy a hidrogénbuszokhoz szükséges töltési infrastruktúrát meg tudjuk valósítani, a jelenlegi KeKo telephelyet két külön telephelyre kell osztani
— tette hozzá az alpolgármester.
A 25 db busz leváltása során a KEKot hatalmazzák föl, hogy a város nevében tudja hasznosítani a lecserélt járműveket, erre rendelkezési jogot biztosítanak. Az új buszok töltéséhez hálózati áramfejlesztésre is szükség lesz, erre a MVM nyolchónapos kivitelezési határidőt vállalt, amennyiben az önkormányzat a tervezési folyamatot elvégzi, ami meg is történt, melyet a közgyűlés egyöntetűen megszavazta, hogy a tervdokumentációt térítésmentesen átadják az MVM részére.
Forrás: hiros.hu