A Kormány mintegy 51,4 milliárd forint hazai többletforrást biztosít a folyamatban lévő és részben már lezárult közútfejlesztési beruházások, valamint az országos közúthálózat felújítási és tervezési feladatainak megvalósítására. A döntés célja, hogy az orosz-ukrán háború és az építőipari árrobbanás miatt megemelkedett költségek ellenére is biztonságosan befejeződhessenek a projektek, és ne maradjanak félkész fejlesztések az országban. (Fotó: pixabay)
A forrásbiztosítást követően 19 útszakasz felújításának tervezése indulhat meg több mint 1 milliárd forintból, míg 40 útszakaszon több mint 50 milliárd forintból kezdődhetnek meg az útfelújítási munkálatok. A tervezési feladatok ez év decemberétől ütemezetten indulnak, a kivitelezési munkálatok pedig – az időjárási körülményektől függően – a jövő év első negyedévében kezdődhetnek el. A tervezés várhatóan a jövő év második negyedévében fejeződik be, a kivitelezések pedig a projektek összetettségétől függően a jövő év második és negyedik negyedéve között zárulhatnak le.
A támogatás tervezési és kivitelezési feladatokat egyaránt érint: főutak, összekötő és bekötő utak, körforgalmak, gyalogátkelőhelyek, valamint híd- és csomópont-fejlesztések kapnak kiegészítő hazai finanszírozást. Az érintett projektek között szerepelnek többek között a Kecskemét-Soltvadkert-Sükösd, a Kelebia-Baja, a Kalocsa-Bácsalmás, a Tiszaföldvár-Mezőtúr, a Keszthely-Sümeg, valamint a Budapest-Pécs-Barcs térségét érintő útszakaszok, továbbá számos megyei bekötő- és összekötő út. A beruházások jelentős része a Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a MÁV-csoport közreműködésével valósul meg.
A többletforrás hozzájárul ahhoz, hogy a már megkezdett munkák műszaki tartalma ne sérüljön, a közlekedők biztonságát szolgáló elemek – így különösen a körforgalmak, gyalogátkelőhelyek és csomópont-átépítések – a terveknek megfelelően valósuljanak meg, valamint hogy a beruházások pénzügyi lezárása átlátható és kiszámítható módon történjen.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium kiemelt feladata, hogy a háborús és gazdasági kihívások ellenére is fenntartsa a magyar közúthálózat fejlesztésének folyamatosságát, és biztosítsa a megkezdett beruházások biztonságos, szakmai színvonalú befejezését.



